Twingly statistik

15 maj 2012

Jag trampar på…

Det finns jobb i detta landet där det inte krävs någon utbildning alls för att man ska ta det.
Vilket då? frågar du givetvis…

Svaret är politiker. Skulle du sedan hamna i Stockholm och riksdagen så hamnar du i en gräddfil som inga andra i landet når. De lever i en helt annan värld och har också andra regler vid exempelvis arbetslöshet.

Ibland hör man talas om ordet “politikerförakt”. Min enda fråga är: Är det så dj-vla konstigt???

Sedan undrar man ju bara, hur länge ska vi älta detta? Kom till skott och ändra reglerna, för böveln!!
Vidare vill jag att samtliga partier som pratar om arbetslöshet bestämmer sig för vilken måttenhet man ska använda. Oppositionen säger att arbetslösheten ökat med regeringen, högern slår tillbaka med att den minskat. Båda kan inte ha rätt! Så förbannat dumma är väl ändå inte svenska folket?

Ge mig och resten av väljarna rätt siffror. Inte anpassade efter den politik man genomför, eller vill genomföra. Trots att jag hela mitt liv varit intresserad och en engagerad medborgare så börjar jag också tröttna på sånt här tjafs.

PS: För övrigt har jag köpt en el-cykel. Vi människor är som vatten, tar den enklaste och bekvämaste vägen. En el-cykel behöver man ju knappt trampa på! Däremot ska jag trampa på politiker…

 

Martin Mobergs betraktelser: Ett självklart och berättigat krav - att leva som man lär eller lagstiftar

SvD Opinion: Nya regler krävs när moralisk kompass brister

Svt.se: Samtliga fd riksdagsledamöter som får inkomstgaranti

Inga kommentarer: